Holavedens blogg har flyttat

Gå till holaveden-blogg.se för er dagliga dos av oss. Glöm inte att uppdatera era bokmärken.

En vecka kvar

Publicerat i: Allmänt, Oskar
Nästa söndag smäller det. Landsjön runt. Nytt deltagarrekord, sol och en härlig stämning runt banan....de två första påståendena är mina egna profetsior och absolut inte fakta. Men har man vuxit upp i Kaxholmen vet man att det är fint väder på Landsjön Runt...oftast.
Jag går för nytt PB...sub43 är målet. Jag har tidigare sprungit två gånger under 44 men alltid tröttnat på slutet. Styrkan i benen har inte funnits så tidigt på våren. Men i år tror jag på bättring!
De två största diskusionsämnena nu i Landsjön Runt-veckan är annars om den evigt unge Niklas Wikner kommer att ta sin 13:de seger trots att han är inne på sitt 50:e jordsnurr och om äppelkungen och löparlegenden i Rudu kommer till start då han skymtats på Öxnegården under påskhelgen? Den som lever får se! Och glöm inte att anmäla dig!
 
Själv ska jag avverka två MTB-lopp innan Landsjön Runt, men jag tror det är bra för moralen.
Om en vecka hoppas jag på graciösare löpsteg än detta
 
#1 - - Marcus:

Löpstilen på den bilden påminner nästan lite om "the Crawl" men bilden kanske lurar en lite...

http://youtu.be/MTn1v5TGK_w

Svar: Den är så nära "the crawl" man kan komma med en tävlingstiden under en timma.
Kaxholmen Kickwaxers

#2 - - Adam:

Du hade finare löpsteg idag.