Holavedens blogg har flyttat

Gå till holaveden-blogg.se för er dagliga dos av oss. Glöm inte att uppdatera era bokmärken.

Söndagsfika

Publicerat i: Allmänt, Oskar

När jag var liten blev jag tidigt indoktonerad i söndagstipspromenaderna på Huskvarnaberget av min mormor med aldrig sinande förråd av danska bröstkarameller i handväskan och min morfar löparlegenden. Sockerbulle och läsk var Oskars motsvarighet till en Kajan special i IKHP-stugans servering under sent 80-tal. Lagom till lunch lämnades jag tillbaka sockerhög och med kladdiga fingrar till mina föräldrar som fick ta hand om sockerkraschen. Detta präglade mig till en storkonsument av fika som jag stolt håller vid liv.

Nu till vår samtid. På söndagarna är min favoritaktivitet att åka till någon av stadens idrottsanläggningar som serverar fika. Först tränar vi, sen kanske om tid ges så går vi tipspromenad och allt avslutas med fika. Det bästa med det hela är att man kan gå all-in på fikat utan att komma i närheten av vad en enkel fika på något franchise-fik i stan kostar. Ännu bättre är att vinsten går till idrottsverksamhet och framförallt ungdomsverksamhet! Så ta dig till nån idrottsanläggning nästa söndag och gå all-in på fikat  bara för den goda sakens skull!

I söndags grundade vi med lite MTB innan vi högg in i vad Hallbyserveringen hade att erbjuda...titta och njut!