Holavedens blogg har flyttat

Gå till holaveden-blogg.se för er dagliga dos av oss. Glöm inte att uppdatera era bokmärken.
Lidingöloppet är ute på sverigeturné! Jag och mitt Holaveden-gäng gick i tisdags på konsert i hallbyskogarna. Vi bjöds på 10 kilometer rock n' roll på en blöt och tung terrängbana. Gemensamt skulle vi kämpa oss fram till de främre startleden när vi väl åker till Lidingö. Skämt åsido, någon konsert var det inte och inte heller blev vi bjudna. 200 spänn för att springa sig trött en tisdagskväll i regn och kyla är ju inte alltid kalaskul, men det är ju sällskapet som gör festen rolig, inte sant? 
 
gårdagens festsällskap
 
Efter en fin tur runt hallby sprang jag i mål som 4e man och det räcker garanterat till startled 1c på Lidingöloppet vilket blir kanon. Palle och Robban kommer förmodligen göra mig sällskap i samma led. Adam fegar ur och springer hellre Växjö marathon än Lidingöloppet. Oskar tog sig tyvärr inte i mål igår utan stannade och letade svamp halvvägs in i tävlingen. Snacket på stan säger att det handlar om gubbvad, men på holaveden dementerar vi uppgifterna. Vi har både vittnen och bilder på svamp som bevismaterial... 
 
starten igår
 
 
 

Tyvärr blev det inte någon triathlontävlning igår. Oskar går som en enbent pirat, jag själv har sträckt mig i sim-musklerna. Det är bättre vi kör när alla är friska och krya. Imorgon blir det fredagsfys med Palle, blir spännande att se vad han bjuder på. 

(Bilder; Mamma och Hallby)