Holavedens blogg har flyttat

Gå till holaveden-blogg.se för er dagliga dos av oss. Glöm inte att uppdatera era bokmärken.

Gameplan!

Publicerat i: Allmänt, Johan EKSJÖ Stadslopp, Löpning
 
Eksjö stadslopp.
På fredag gäller det att avslappnat släppa löss den intränade kraften och springa ut allt man har i kroppen.
Hålla mig fokuserad och närvara i nuet.
Njuta av stunden och inte springa som en nyfödd älgkalv.
Bra hållning och nästintill ljudlösa steg.
 
 
 
Gameplan.
Öppna första kilometern på 3.55 sen hålla det tempot så länge jag bara orkar.
Målet är att springa sub40.
Sprang 40.19 förra året men jag tror jag är lite snabbare nu.
Min snabbaste tid är 39.06 ifrån blodomloppet förra året.
Men bäst löp form hade jag när jag sprang 39.26 i Alingsås på kvällen efter att sprungit Ös loppet 12km terräng på nytt PB på förmiddagen.
 
Alla som har tid och lust kom till Eksjö och spring eller heja på.
Det kommer bli folkfest.
 
På kvällen dricker vi lite öl och snackar skit.
 
Just living the Dream!
 
 
 
#1 - - Jonas Linderholm :

Låter som en bra plan! Kanske ska du köra ÖIS-loppets bana på fm? Ett vinnande koncept tror jag:)