Holavedens blogg har flyttat

Gå till holaveden-blogg.se för er dagliga dos av oss. Glöm inte att uppdatera era bokmärken.

16 dagar kvar!

Publicerat i: Allmänt
Innebär åtminstone 10 dagar med ordentlig löpträning kvar. Baksida lår krånglar ordentligt, men det ska nog gå att få iordning innan det är dags för start. I övrigt känns det väldigt bra. Bantningen och träningsschemat har fungerat förvånansvärt bra. 3 kilo på 10 dagar är väl ändå godkänt, även om sockerbegäret blev för stort under gårdagskvällen och det slank ner både läsk, godis och marängswisch är jag väldigt nöjd hittills. Den största skillnaden jag gjort är att byta ut kebabtisdag mot korv med mos-tisdag. 

Så här långt har jag kommit med träningsschemat;

Jag tror bestämt att 28an inte kommer att klaras av. Kanske delar jag upp den i två delar? 14km innan frukost och 14km innan läggdags, då skulle jag vara otroligt nöjd och trött. 
I övrigt har jag fått lite påhälsning från Patrick Hallen, han berättade hur han tränade innan han sprang 1:41 på Lidingö för några år sedan. 6st intervallpass fick jag över facebookchatten, men sådant berättade han i god tro så jag tror inte det är något bloggmaterial. 

16 dagar kvar nu alltså innan vi sitter och firar våra nyslagna PBn i huvudstaden. Upp till kamp, var redo, alla ska med och en massa andra slagord skickar jag med er denna härliga gråa onsdags morgon. 
Varma hälsningar, pojkspolingen

PS; glöm inte att rösta.....och banta.