Holavedens blogg har flyttat

Gå till holaveden-blogg.se för er dagliga dos av oss. Glöm inte att uppdatera era bokmärken.
Här är några möjliga orsaker till mina ryggsmärtor som jag lyckades googla mig till:
Samtliga punkter kan stämma. Däremot kan vi avfärda den sista. 
 
Igår på Dymmelonsdagen skulle veden varit uppkapad och inkörd. Bara så ni vet. 
 
Idag slutar vi tidigt och kanske festar till det med lite löpning. Min rygg- och lårsmärta är kraftigt reducerad med hjälp av rehaben och håller jag mig bara till mjukt skogsunderlag så går det hyfsat. Dock inte fort. Men man vet aldrig. Ställer Arvid till med träningstävling i påsk så är jag nog inte den som är den. Borde springa fort snart om det ska vara någon idé med det här. 
 
På tal om Arvid så spelar han ikväll på Bongo Bar. En anrik gammal klubb på Tändsticksområdet där jag själv har många minnen ifrån. Ett ställe där även vissa minnen blev kvar. Buteljer har svepts och lögner har dragits. Det var en annan tid och ett annat liv. I alla fall så säger det en hel del om denna bloggs författare och dess räckvidd. 
 
Jag reflekterade inte ens över sanningshalten i det Oskar skrev om att Äppelloppet skulle bli halvmara. Tog det bara som en naturlig konsekvens för att följa upp det succéartade första året. Någon annan som inte avfärdade det som första-april-käbbel? Eller någon som kanske siktar mot OS 2018 i och med Vasaloppets intåg som distans? Eller som reagerade häftigt på det faktum att Aborrabacken skulle jämnas ut för att göra Lidingöloppet mer behagligt? 
 
Jag har gått och funderat lite på om man skulle ta och göra något riktigt sjukt. Typ springa genom halva Europa. Men för vilken orsak och till vilken nytta? Eller måste man ha en orsak?
 
Imorgon blir det rullskidspremiär. Klassiska turen från Bellmansgatan till Bergvik kommer gå i ett nafs. Såg att Peter Nilsson redan börjat åka rullskidor och när den mannen gör saker brukar det ge ringar på vattnet. 
 
Vad hände med avslutningen i träningstävlingarna? Höredarundan? Jag trodde det skulle avgöras i helgen som var men fick till min förvirring veta att det hela kommer avgöras på tisdag. Linderholm behöver ta in nio minuter på Sernheim. Men det är ju praktiskt taget omöjligt till och med för honom. Kommer hela Holaveden till start förresten? Den som inte sätter påskägget i vrången får se...
 
Har sagt det förr och säger det igen: Göteborgsvarvet i all ära, men vårens viktigaste lopp är Landjön Runt utan tvekan. Med risk för att bli tjatig: Missa inte det här loppet!
 
Mannen utan ansikte runt sjön.
 
#1 - - Palle:

Ska försöka skruva på rullskidsspetsarna nu i påsk. Peter verkar alltid ha en försprång hur man än gör.

Svar: Ständigt!
Kaxholmen Kickwaxers

#2 - - Markus Q.:

Det finns kaffe och påskmust i Kleva om du behöver vätskepaus imorgon:)

Svar: Tackar ödmjukast! Man brukar vara fikasugen just där du bor av någon anledning...
Kaxholmen Kickwaxers

#3 - - Peter N:

Jag är ju tvungen palle. Måste ju träna dubbelt så mycket som dej för att bli lika bra. Robban du får inte glömma Öis-loppet. Lika viktigt som Landsjön-runt.Nästan iallafall.

Svar: "Vårens stora höjdpunkt" är Landsjön. Årets höjdpunkt är givetvis ÖIS-Loppet.
Kaxholmen Kickwaxers