Holavedens blogg har flyttat

Gå till holaveden-blogg.se för er dagliga dos av oss. Glöm inte att uppdatera era bokmärken.
Så kommer här det utlovade lunchinlägget. Perfekt att läsa i takt med att Kalla ångar på längst fram i täten (förhoppningsvis) 
Första träningstävlingen avklarad, och även första gången med nummerlapp på bröstet sedan ÖIS-loppet. Alltid lika roligt att knäppa på säkerhetsnålarna farligt nära tuttarna. Även om det "bara" är en träningstävling blir det alltid något extra med nummerlapp, snabba skor och tidtagning. Sluggern trotsade karantänen och ställde ut som ende Vasaloppsåkare i startfältet, vågat. Sernheim körde i splitshorts trots att det var 2 plus och iskalla vindar. Men sen är han ju norrlänning också, så det är väl inga konstigheter. Linderholm visade vart skåpet skulle stå och själv sprang jag in någon minut bakom. Stämningen var på topp tack vare Palle och sonen som skrek sig hesa vid 1,5km. Kan bli en viktig kugge i holavedenlaget att sonen lär sig skrika lika högt som sin far, kommer eka i hela bygden under Landsjön runt. 

Nu är vi pågång, träningstävling varje lördag ett par veckor framöver. Dock missar jag nästa vecka då det är viktigare saker på schemat. Ni som vet, ni vet... Ni som inte vet borde skaffa er bättre koll. 


Världsekonomin 
Så fick vi ett önskemål om att jag skulle diskutera världsekonomin. Själv har jag inte, likt min far och bror, satt mig in i siffrornas värld utan håller mig ifrån sådana ting. Men jag lämnar över bollen till Hans Rosling som på knackig engelska kan få vilket ämne som helst att bli intressant. 


http://youtu.be/RUwS1uAdUcI



#1 - - Anonym:

Älskar hans rosling!

Svar: Dito
Kaxholmen Kickwaxers