Holavedens blogg har flyttat

Gå till holaveden-blogg.se för er dagliga dos av oss. Glöm inte att uppdatera era bokmärken.
Att Oscar Claesson kan springa snabbt har väl de flesta av oss konstaterat. Grabben har tagit ett stort kliv i år och sänkt sina personbästan rejält. Lite oklart om han själv vet om det då han alltid springer utan klocka och på "känslan". Verkar funka kanon i vilket fall. Men exakt hur snabb är han kanske många undrar. Om vi utgår från att dom allra bästa löparna från varje nordiskt land var uttagna för att representera i terrängmästerskapet som gick av stapeln i helgen. Där mätte Claesson sina krafter med riktiga duktiga löpare, vissa till och med heltidsproffs, och slutar på en 20e plats.  Alltså den 20e bästa  terränglöparen i hela Norden. Är inte det värt en applåd? Vilken fantastisk prestation i mina ögon. Själv säger Oscar så här om loppet; 

 "drömscenariot var att slå nån svensk men dom är helt enkelt för bra. Slog en trött finne i alla fall" 

Vi på holaveden tycker det är fantastiskt roligt att ens få stå på samma startlinje som Oscar då och då, och hoppas att han lyckas ta ett lika stort kliv under skidsäsongen som knackar på dörren.


Så till gårdagens pannlampsrejs i Lekeryd. Jag stod på huvudet 3 gånger och mosade stortån rejält 1 gång. Kanske inte är min grej att springa obanat när det är bäcksvart ute. Eller så hade jag en för dålig pannlampa. 10 kilometers uppvärmning och 6 kilometers rejs igår innebär att jag nu har skrapat ihop exakt 10 mil på 11 dagar. Med andra ord ligger jag ganska bra i fas för att klara av 30 mil under november, men det kommer bli tufft mot slutet. Det innebär också att ni som lovat att skänka pengar per mil är skyldiga holavedens insamling x * 10mil. 

Ha det gott


#1 - - Anonym:

Skön kille! Var han yngst i startfältet eller?

Svar: Så vitt jag vet. 2 veckor för gammal för att representera Sveriges lag under 20år
Kaxholmen Kickwaxers