Holavedens blogg har flyttat

Gå till holaveden-blogg.se för er dagliga dos av oss. Glöm inte att uppdatera era bokmärken.

Grattis Emma!

Publicerat i: Allmänt

Rio är igång! Idag såg jag när två svenska pingisspelare fick åka hem och när Emma tog ännu ett silver. Grattis Emma, vilket lopp! En kort fundering bara; den yngste pingisspelaren i Sveriges trupp är där för att "se och lära", gällde inte top 8 kriterier för dom också eller varför så slapp inställning för pingisspelare? Hur som helst, senare sprang jag 14 kilometer och plockade kantareller så att det räckte till två mackor. Perfekt dag helt enkelt. Söndagar känns som en nyckeldag i träningsupplägget under hösten. Målet är 90 minuter varje söndag, givetvis inte förbjudet att springa längre, men huvudsaken är att det blir av.

Ett par nya byxor är invigda. Det blev ett par svart-vita från HMs nya sportkollektion. Kostade 149kr om jag inte minns fel. Gick till en Nike-butik bara runt hörnet och där kostade samma typ av shorts 750kr. Alltså ett par splitshorts för nästan tusen kronor, hur är det ens rimligt? Och vem säger att löpning inte är en materialsport. Det kan ju vara skillnaden mellan pers eller inte pers, guld eller inte guld, succé eller fiasko.

Mina förra shorts fick pensioneras efter närmare 4 år i trogen tjänst. Köptes in 2 månader innan lidingöloppet 2012 och det är fortfarande rekordbrallorna på den distansen - 2:12:48, en tid som borde snyggas till. I veckan sprack dom under en beachvolleymatch och jag kände hur hela paketet flashades. Önskar att dom fick ett värdigare avslut.

#1 - - SplitsShortsen:

Jag hittade bra splits på xxl. Rimligt pris och sköna.

#2 - - Bloggläsare:

1. Vilken stad finns dom butikerna i ?
2. Skamligt dyra Nike shorts.
3. Man kan fundera på textilarbetarnas löner och villkor i HM:s fabriker.
4. Det mest spännande cykelloppet jag har sett, framförallt ur svensk synvinkel !
5. 50 personer har tackat nej till OS spel i fotboll....vad säger Ekwall om det ?
6. Varför simmar man fjäril och hoppar tresteg ? Naturligt, knappast.
7. Ser fram emot Bolt och se om han kan ta ytterligare 3 guld!
8. Får vi se Arvid på Blodomloppet ?
9. Ett äpple om dagen håller doktorn borta :)

#3 - - Svar till bloggläsare:

1) huvudstaden. 2) ja, men heter dom Nike köper folk ändå. 3)det var det jag jag ville få folk att fundera över. 4) Håller med, men då har jag inte sett klassiska lopp såsom Bernt Johanssons OS-guld. 5) Ekvall tittar nog inte så mkt på OS, det hade inte jag gjort i alla fall. 6) bra frågor, men största frågetecknet är väl ändå gång? 7)Bolt, MO farah, maran och torneus blir sevärda tävlingar! 8)nej tyvärr, åker till Mallorca. 9)nu börjar äppleskörden på jobbet. Helt perfekt inför en kall och regnig höst!

/arvid