Holavedens blogg har flyttat

Gå till holaveden-blogg.se för er dagliga dos av oss. Glöm inte att uppdatera era bokmärken.

Kretsmästare

Publicerat i: Allmänt, Arvid

Vissa är bryggmästare, andra byggmästare. Jag är ingetdera men i onsdags blev jag i alla fall kretsmästare. En femtusing på råslätts tartan, några tappra löpare i regn och ensiffrigt på termometern. Det blev ett speciellt lopp, en mjukstart första 3 km med splittar på 3:20, 3:23, 3:23 för att få in löpkänslan. Har inte sprungit intervaller på hela sommarn så jag var lite osäker på farten. Ettan låg i detta läget 200 meter före men av löpsteget att döma hade den hårda öppningen på 2:50 första kilometern tagit ut sin rätt. Med 4 varv kvar satte jag fart och hämtade in den slutkörda ledaren. Avslutade sista två kilometerna på 3:09 och 3:02, ett riktigt skönt lopp och härligt att det fanns lite tryck kvar i benen efter all beachvolley.

Nu flyr jag landet återigen. Det blir en vecka i värmen med min käraste och goda vänner. Lovisa tror vi ska ligga och pressa i solen en vecka, men jag har packat ner både löparskor och pingisrack så jag ser det mer som ett träningsläger. (Sschh, säg inget till henne hon läser inte bloggen)

Annars då? Jodå nu är örnen igång igen, 65km på 5 dagar och allt (förutom 5000m) fördelat på elljusspår i kaxholmen, öxnehaga, IKHP eller hallby. Det tror jag är nyckeln till en lyckad kommande terrängsäsong.

#1 - - Niklas Solsjö:

Bra tryck i det steget Arvid!

#2 - - IK Vista Skiteam:

Bilden talar för sig, bra steg och fin form!
Trevlig semester!

#3 - - K:

Så gott!!

#4 - - Sluggern:

LÄSER HON INTE BLOGGEN??!!

Svar: Hon är på way out west, mycket annat som gör före bloggen tyvärr :(
H O L A V E D E N