Holavedens blogg har flyttat

Gå till holaveden-blogg.se för er dagliga dos av oss. Glöm inte att uppdatera era bokmärken.

Löparlegenden satt med en egenskriven skylt med texten "heja Oskar!" just vid banans mest kritiska punkt. Efter skylten väntade ett långt parti motlut och hade man gått för hårt fram hit kunde det bli pannkaka av alltihop. När Oskar sprang förbi skylten ropade legenden "DET ÄR INTE TILL DIG!". Jag bevittnade allt från fyrhjulingen som jag körde för att visa vägen. En väg mellan äppleraderna där Oskar hittar som i sin egen ficka. Min uppgift kändes överflödig men att åka fyrhjuling kändes coolt. Som tävlingsledare vill jag berätta att tävlingen gick bra. En tävling, eller motionslopp som vi väljer att kalla det, lockade detta året hela 150 startande. Det är ganska få lopp i jkpg med omnejd som lockar 150 personer, jag känner mig faktiskt lite stolt. Landsjön runt hade i år 212st som fullföljde långa löparklassen, men går man bara tillbaka några år så var det nere på betydligt färre.

FOTO; JNYTT

Oskar satte ett banrekord som jag tror kommer stå sig ett bra tag. Han är i sitt livs löpform och det är inte många som hanterar terrängen mellan odlingarna lika bra som Oskar. Ikväll springer han 10000m och så vitt jag vet är det första gången. Jag hänger med och skriker varvtider men ni kommer också kunna följa loppet live på våran Facebook-sida. Ett klubbrekord på 32:11 hägrar men jag tror Lidingö sitter kvar i vadmuskelaturen lite för mycket för att det ska gå vägen. 32:11 kräver ett perfekt lopp med lite draghjälp och helst vind i ryggen, vilket är ovanligt på en löparbana. Löparlegenden får behålla sitt rekord ett tag till.

Själv låter jag som en gammal rökare. Konstigt tycker jag eftersom jag är en ung rökare. Skämta bara, var inte orolig morsan. Mina lungor är i sämre skick än någonsin, hoppas inte det är nån allvarlig skit jag dragit på mig. Höstjackan måste fram och jag borde inse att sommaren faktiskt är över för den här gången. Det är dags att gå vidare. Jag har redan börjat planera träningen för att vara bättre än någonsin 2017, först ska jag bara sluta hosta vilket är lättare sagt än gjort.

#1 - - IK Vista Ski Team:

Tack för ett trevligt o bra arrangerat lopp, kul att följa det från åskådarplats!

Svar: Tack själv. Publik känns lika viktigt som deltagare
H O L A V E D E N

#2 - - Rainer:

Du har inga dåliga krav på Oskar! Kanske kommer det en sådan tromb över Råslätt ikväll som virvlar runt åt rätt håll :)

#3 - - Alexandra:

Tre saker
1. Oskar Lund är min nya idol
2. Är avundsjuk på Arvids jobb (köra fyrhjuling)
3. Vill flytta till Äppledalen