Holavedens blogg har flyttat

Gå till holaveden-blogg.se för er dagliga dos av oss. Glöm inte att uppdatera era bokmärken.
Idag fick jag höra den fina liknelsen om våran blogg. Men nu åter till handlingen. Min analys av vårt hembygdslopp Landsjön Runt.
 
När rutinen sviker och en ny världsordning kommer till stan
Många år har jag sprungit Landsjön Runt under de sista 10 åren. Loppen har utvecklats liknande varje år. En tätklunga har alltid dragit ifrån tidigt och hållt ihop till Säby gård. Därefter spräcks klungan förr eller senare och man får klara sig bäst man kan in i mål. I år var det skillnad. Startfältet starkare än på många år och vi som gick loss tidigt fick inte den stora luckan som brukar bildas. Istället sprängdes tätklungan fullständigt i stigningarna och många slet ont efter 4-5 km. Jag tycker ändå att jag höll i löpningen bra och försökte trycka från Lyckås och hem. Jag hörde en ÖIS-löpare i nacken men ljudet från dom lungorna avslöjade att han låg för nära max. Men där bakom smög först Erik Rosjö ifatt...killen är typ hälften så gammal som mig men med ett älga-steg...ikapp och gled ifrån vid Drättinge. Sedan kom nästa yngling. Rockstjärnan, fruktbuden och bloggkollegan Arvid. Jag trodde jag klarade det men på samma sätt som jag tog tredjeplatsen med en överraskningsattack i sista kurvan för två år sedan fick jag nu se mig besegrad.
Jag är nöjd med insatsen och ett 55 km MTB-lopp dagen innan kanske satt i lite.
 
Holaveden och IK Vista är på gång när det gäller löpning! Det är ett som är säkert!
 
Här är en liten analys av resultaten från Landsjön Runt som visar att årets lopp nog var startskottet för en ny era inom löpningen. Vi är kanske inte tillbaka på det glada 80-talets resultatsnivåer med dussinlöpare kring 41-42 minuter...om nu dessa skrönor är sanna från en tid innan resultatlistans internetpublicering.
 
#1 - - Robban:

En ny epok är här. En epok som kommer vara i minst det närmaste decenniet och förhoppningsvis pratas om i flertalet. La belle époque!