Holavedens blogg har flyttat

Gå till holaveden-blogg.se för er dagliga dos av oss. Glöm inte att uppdatera era bokmärken.
 
Ge två män i 30års åldern 32 timmar och dom kommer vara rejält slitna efteråt.
 
 
Isaberg final climb.
Tävlingen var ett kanon arrangemang av Erik Svensson, Emil Ekman och Mikael Johansson m fl. Det var fyra varv på en 5km slinga som var ganska lättåkt och sedan avslutades kalaset med den våldsamma stigningen upp till Isabergs topp. Jag har inte kört mycket mer än ett handfull Rullskidspass än iår så jag fick tidigt problem och blev placerad lång bak i klungan. Jag fick ligga på max för att hänga med klungan. Det höll i 3 varv sedan blev jag avställd. Åkte sedan solo i motvinden tills Oskar passerade mig i ingången till backen. Vi slutade som sagt 7a och 8a och Oskar hade snabbaste backtiden av alla. Ingen prestation av mig men ett hårt pass. Tävlingstiden var nästan 70min så två timmar träning kunde vi bocka av.
 
 
Löpning distans.
Nu var det dags för våran disciplin så nu jävlar. Vi var fyra stycken som skulle springa över två timmar. Efter 800m var Oskar och jag själva. Sedan sprang vi runt i Gislaveds platta landskap i två timmar och 50 minuter. Jag kan meddela att farten var anständig. Oskar höll hårt i taktpinnen och Orienterade sig fram med en karta ifrån OKQ8. Jag spenderade kvällen i fosterställning stundtals gråtandes över mina lår som var varma likt en gjutjärnskamin.
 
 
Långpass söndag.
Jag säger bara fyra timmar och 17minuter. Oskar satte takten direkt och denna gången hade vi med en junior första timmen sen var det bara Vistaboyz Show. Efter rullskidor och Sprintstafett blev det 6st skidgångsturer upp till Isabergstopp med avslutande löpning ner sedan Rullskidor hem. Idag fick jag ta en varm dusch och dubbel Espresso innan jag kunde komma ut till den Japanska kärran. Det är livet det.
 
 
Vi tog chansen.