Holavedens blogg har flyttat

Gå till holaveden-blogg.se för er dagliga dos av oss. Glöm inte att uppdatera era bokmärken.

Mot USA

Publicerat i: Allmänt, Oskar
Idag styr jag mot det stora landet i väst, och närmare bestämt Minneapolis, Minnesota. Hade Palle följt med hade resan troligtvis ackompanjerats av ett 10 dagar långt Bob Dylan medley. Jag ska hälsa på kompisar från tiden på Michigan Technological University där jag spenderade två år för att åka skidor, springa terränglöpning och ta min master i mekanik. Att studera i USA och samtidigt kunna hålla på med idrotterna var en fantastisk möjlighet som jag önskar att fler fick möjlighet till. Vi tävlade runt om i centrala USA både på skidor och terränglöpning och även några lopp på östkusten och i klippiga bergen. Skidspåren som började precis vid huset jag bodde i va grymt fina och snön kom i mängder.